Descobrint el món

Sunday, January 21, 2007

6.2 Foquita Leopardo (Jordi)

L’altre dia, de tornada dels meus mostrejos a la platja, ens vam trobar amb una visita inesperada. Una petita foca lleopard estava estirada al mig del camí que porta des de la platja a la zona d’habitabilitat. No és rar veure foques lleopard en aquesta zona (de fet és habitual), l’extrany és que era una foca bastant jove i a més no estava pujada en un tros de gel. Les foques lleopard que veiem solen estar esteses “prenent el sol” sobre petits icebergs, esperant que algún pingüí es llenci a l’aigua i així poder-lo caçar.
L’aspecte d’aquestes foques és molt diferent de la imatge dolça que presenten les foques de Weddel. Les foques lleopard tenen una cara que no té cap aspecte de dolçor, si no tot el contrari. La seva gran mandíbula plena de dents, així com el seu comportamient, els donen un aspecte força fer (són bastant perilloses).

El otro día, de vuelta de mis muestreos en la playa, nos encontramos con una visita inesperada. Una pequeña foca leopardo estaba tumbada en medio del camino que lleva desde la playa a la zona de habitabilidad. No es raro ver focas leopardo en esta zona (de hecho es habitual), lo extraño es que era una foca bastante joven y además no estaba subida en un trozo de hielo. Las focas leopardo que vemos suelen estar tumbadas “tomando el sol” encima de pequeños iceberg, esperando que algún pingüino incauto se tire al agua y así poder cazarlo.
El aspecto de estas focas dista mucho de la imagen tierna que presentan las focas de Weddel. Las focas leopardo tienen una cara que para nada tiene aspecto de ternura, sino todo lo contrario. Su gran mandíbula repleta de dientes, así como su comportamiento, les dan un aspecto bastante fiero (son bastante peligrosas).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home